Városlista
2020. szeptember 20, vasárnap - Friderika

Hírek

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2020. Szeptember 20. 15:03, vasárnap | Külföld

Ismét csaknem öthavi csúcsra emelkedett az új esetek száma Németországban

Április vége óta a legmagasabbra emelkedett Németországban az új típusú koronavírussal fertőzöttek regisztrált napi száma a Robert Koch országos közegészségügyi intézet (RKI) szombaton ismertetett adatai szerint.

2020. Szeptember 20. 13:00, vasárnap | Külföld

Négyhavi csúcson az új fertőződések száma Nagy-Britanniában

A legfrissebb adatsor szerint több mint négy hónapja nem mért szintre emelkedett szombaton a szűrővizsgálatokkal kimutatott új koronavírus-fertőzések száma Nagy-Britanniában.

2020. Szeptember 20. 11:00, vasárnap | Külföld

Stagnál a fertőzöttek száma a Nyugat-Balkánon

Hetek óta stagnál a koronavírussal újonnan megfertőződtek napi száma a Nyugat-Balkánon az érintett országok átlagát tekintve.

2020. Szeptember 20. 10:43, vasárnap | Külföld

A világban csaknem 30,7 millió a fertőzöttek száma

Már 30 685 001 ember fertőződött meg világszerte a koronavírus-járványban, a halálos áldozatok száma 955 843, a gyógyultaké pedig 20 921 799 a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem vasárnapi összesítése szerint.