Hírek
2012. Február 10. 13:57, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Asztmát okozhat a túlzott üdítőfogyasztás
A nagy mennyiségű üdítőital fogyasztása védtelenebbé tesz az asztma és a krónikus obstruktív tüdőbetegség (COPD) kialakulása ellen – mutatott rá egy új tanulmány.
A Zumin Shi, az Adelaide Egyetem professzora által végzett kutatás keretében mintegy 17 ezer 16 éves és annál idősebb személyt kérdeztek 2008 és 2010 között üdítőital fogyasztási szokásaikról. A kutatási eredmények azt mutatták, hogy minden tizedik felnőtt naponta több mint fél liter üdítőt fogyaszt.
Közülük, akik napi több mint fél litert fogyasztottak, 13,3 százalékuknál alakult ki asztma és 15,6 százalékuknál COPD. Zumin hozzáteszi: „az egészséges étel-és italfogyasztás létfontosságú az olyan krónikus betegségek megelőzésében is, mint az említettek” írja a The Times of India.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 10. 15:00, szerda | Belföld
Elemzők: meglepetést hozott a májusi inflációs adat
Meglepetéssel fogadták az MTI-nek nyilatkozó elemzők az infláció májusi lefékeződését a várt gyorsulás helyett.
2026. Június 10. 14:00, szerda | Belföld
Karácsony Gergely: jelenlegi tudásunk szerint a Fővárosi Önkormányzat a jövő héten fizetésképtelenné fog válni
Jelenlegi tudásunk szerint a Fővárosi Önkormányzat a jövő héten fizetésképtelenné fog válni - mondta a főpolgármester egy szakmai fórumon, kedden Budapesten.
2026. Június 10. 09:00, szerda | Belföld
Magyar Péter: történelmi jelentőségű törvénycsomagot nyújtottak be az Országgyűlésnek
2026. Június 10. 06:55, szerda | Belföld
OGY - Benyújtotta a kormány az európai uniós források hazahozatalához szükséges törvényjavaslatot
Benyújtotta a kormány az európai uniós forrásokhoz való hozzáférés érdekében szükséges egyes törvények módosításáról szóló javaslatot kedden este.
