Hírek
2023. December 31. 17:21, vasárnap | Sport
Kelemen Krisztián: „Elégedettek lehetünk Kovács Bálint idei szereplésével, de jövőre fejlődnie kell”

Egy menedzser dolga ugyan más, mint a versenyzőé, ám amíg utóbbi 200-as tempóval száguld a pályán, addig előbbi hasonló tempóban tárgyal a támogatókkal, izgul a pilótájáért.
Ha a kémia működik a két ember között, akkor abból nagy eredmények születhetnek. Ez a fajta kémia megvan Kelemen Krisztián a H-Moto Team tulajdonosa és Kovács Bálint között, így nem csoda, hogy évről évre egyre eredményesebb az együttműködésük. A 22 éves motoros idén a világ egyik legerősebb bajnokságában, a német IDM-ben szerepelt a BMW gyári pilótájaként, valamint állandó versenyzőként állhatott rajthoz az Endurance-világbajnokság európai futamain. Nézzük, miként értékeli a 2023-as szezont Kelemen Krisztián.
Miután számos lehetőség felmerült már 2022 végén Bálint idei versenyszezonjával kapcsolatban, mégis mi alapján döntött arról, hol és milyen csapattal álljon rajthoz 2023-ban?
Kelemen Krisztián:
- Bálint 2023-as programjánál több szempontot is figyelembe vettünk a menedzsmenttel. Mi lenne a legideálisabb fejlődési lehetőség a számára, amivel a karrierje fejlődését tovább tudjuk segíteni. Ezért döntöttünk Rizmayer Gábor sportigazgatóval az IDM legjobb gyári BMW-s csapata mellett és fogadtuk el a szlovák Maco Racing Team ajánlatát az EWC-re.
Milyen célokat tűztek ki maguk elé az IDM-ben, miután gyári pilótaként a korábbi, sokszoros bajnokcsapatban húzhatta a gázt Bálint?
Kelemen Krisztián:
- Az IDM-ben olyan célokat tűztünk ki Bálint számára, amik feszegetik a jelenlegi tudásának határait. Egy ilyen csapatnál sokkal komolyabb szerkezetbe kell beintegrálódni, felvenni a ritmust és dolgozni a sikerért. Az első évben a siker a folyamatos fejlődésben mérhető le. Ettől az évtől dolgozott Bálint fix telemetria mérnökkel, Fekete Bálint személyében, és ennek a munkakapcsolatnak is idő kellett mire összecsiszolódott. A szezon második felében már a tizedek faragásáról szólt. Valamint arról, hogy minél többet tudunk és tapasztalunk annál nehezebb az optimális beállítás megtalálása egy adott pályára. Nagyon sokat segített ebben a munkában, hogy a csapattársak adatait is tudtuk hasznosítani.
Mi az, ami mindebből megvalósult, illetve mi az, amiben még javulnia kell a versenyzőjének?
Kelemen Krisztián:
- Bálint folyamatosan a határait feszegetve motorozott és ez az esésekben csúcsosodott ki, hisz ezek zöme a túlvállalásból adódott. A német bajnokságban induló pilóták és csapatok egy nagyon magas szintet képviselnek a világ motorsport élmezőnyéből, így kijelenthetem, hogy egy hatalmas dolgot vittünk véghez azzal, hogy ebben a mezőnyben a 8.-ik helyet sikerült megszerezni a Superbike kategóriában. Személy szerint én egy részsikernek örültem volna, de nem lehetek elégedetlen, mert Bálint abszolút megtalálta a helyét a csapatban, valamint a hangot a szerelőkkel és a mérnökével. Így az eredmények is jönni fognak, ha a következő évben is egy hasonló előrelépésre lesz képes, mert bizony, még fejlődnie kell. Viszont teljesen jó úton jár.
Az igazi próbatétel azonban az Endurance-világbajnokság volt idén, ráadásul ezúttal már nem beugró, hanem állandó versenyzőként…
Kelemen Krisztián:
- Az idei EWC sorozatban az volt a cél, hogy fix helyet szerezzünk Bálintnak, lehetőleg egy minél jobb csapatban. Ehhez meg is kaptuk a Maco Racing csapatától a lehetőséget. Róluk tudni kell, hogy huszonöt éve vannak jelen a hosszútávú világbajnokságban. A Yamaha és a Dunlop támogatásával szerepelnek. Nagymúltú, rengeteg tapasztalattal rendelkező csapattulajdonos irányítja a csapatot, akit mindenki ismer és elismer a paddockban. Így pozitívan tekintettünk erre a szezonra, hisz nem kell a helyért küzdeni stresszelve, hanem mint biztos résztvevő „csak” készülni kellett a futamokra.
Pár szóban ismertesse, mi a fő különbség a sprint és az EWC futamok között.
Kelemen Krisztián:
- Ez a szakág teljesen más, mint a sprint futamok. Itt nem csak az erő, a gyorsaság vagy a gumiabroncs számít, hanem az összhang a csapat és a versenyző között, valamint a megfelelő felkészítése a motornak. A fentiekből adódik, hogy a csapat mindenben jól teljesített, hisz ha baj volt, a lehető legrövidebb idő alatt megoldották és folytatódhatott a száguldás.
Melyek voltak az idei 24 órás vb-futamok legemlékezetesebb pillanatai? Már, ha sikerül kiemelni ilyet…
Kelemen Krisztián:
- A legendás Le Mans-i futam egy hihetetlen hideg és esős hét volt. Hajnalban 3 fokban rótták a köröket a pilóták, a jó szereplés nekünk ekkor “repült” el szó szerint, Enzo Boulom szenvedett balesetet és onnantól a célba érkezés, vagyis inkább a túlélés volt a cél. A spa-i futam nem kezdődött jó előjellel, hisz Bálint itt indult életében először rajtversenyzőként, de a motor nem indult be, és az első kört az utolsó helyen tudta megkezdeni. A folytatás is rémálomba illően alakult, hisz hajnal két óra körül egy irgalmatlan nagyot esett. Használt gumikkal engedték ki, hogy időt nyerjünk, és lehet ez okozta a vesztét a jó helyezésnek, hisz elment a motor hátulja és szinte megsemmisült a motor. Nekem Bálint volt a fontos, és szerencsére mire bejutottam a medical centerbe, már minden rendben volt vele. Hihetetlen, mert szinte karcolások nélkül megúszta élete legnagyobb esését. A motort a csapat összerakta, csak a váz maradt ép meg a blokk, emberfeletti munkát végeztek a szerelők. A baleset után 4 órával már Bálint is újra a pályán körözött. Az utolsó futamon volt a legkevesebb hiba, így egy fantasztikus 6. helyet sikerült szerezni, amivel mindenki elégedett lehetett, mert ezt a viszontagságos szezont egy kimagasló eredménnyel fejelte meg a csapat és privátként a superbike kategóriába ennyire elöl végezni az nagyon ritka. Összegezve rengeteg tapasztalatot gyűjtött Bálint az idei EWC szezonban, és ami a leglényegesebb, újabb 3 futamot fejezett be. Ezekre lehet építeni a jövő évi szereplést.
De milyen szereplést? Hol folytatja Bálint?
Kelemen Krisztián:
- Folyamatosan tárgyalunk a 2024-es évről, a cél a következő fejlődési lépcsőfok megmászása, de a két sorozatban jó lenne azonos márkával szerepelni. Beszereztünk egy BMW edzőmotort Bálintnak, így azért könnyebb lesz a versenyek közötti holtidőt áthidalni. Január végére meglesznek a szerződések, és a február eleji hagyományos sajtótájékoztatón jelentjük majd be a 2024-es terveinket. Nagyon köszönöm annak a rengeteg embernek, akik a munkájukkal segítik Bálintot, hisz nélkülük nem tartanánk itt.
Boldog Új Évet Kívánok minden motoros barátunknak!
Amennyiben szeretnének naprakészek lenni a Kovács Bálint szereplésével kapcsolatos hírekkel, akkor látogassanak el www.bikebalint.com weboldalra.
2023. december 31., vasárnap
- H-Moto Team -
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Spanyol Király Kupa - Hosszabbítás után győzte le a Barcelona a Real Madridot
A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati fináléjában hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok fennállásuk során a 32. alkalommal hódították el a trófeát.
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Öttusa vk - Gulyás Michelle aranyérmes
Gulyás Michelle kiegyensúlyozott, magas szintű versenyzéssel aranyérmet nyert az öttusázók budapesti világkupaviadalán. Bauer Blanka ötödik, Guzi Blanka nyolcadik, Eszes Noémi 12., Mészáros Emma 13. lett.
2025. Április 25. 18:45, péntek | Sport
Dobogós évkezdés a Red Bull Ringen!
Végre elindult az idei szezon is, erős év elé néznek a Kermor Motorsport versenyzői. Histo Cup szezonnyitó verseny 2025.
2025. Április 25. 18:39, péntek | Sport
Beni és Ákos a Slovak Karting Centerben
A CEE második fordulóján Vida Beni és Madaras Ákos képviselte a Kermor Motorsportot.