Városlista
2022. augusztus 7, vasárnap - Ibolya

Hírek

2022. Augusztus 05. 07:00, péntek | Életmód
Forrás: mti/illusztráció: pixabay

Nyáron kevesebbet tévéznek az emberek, a legnépszerűbbek a sorozatok és a filmek

Nyáron kevesebbet tévéznek az emberek, a legnépszerűbbek a sorozatok és a filmek

Nyáron kevesebbet, napi 1-3 órát tévéznek az emberek, a legnépszerűbb műsortípusok a sorozatok és filmek, ezeket követik a természetfilmek és a dokumentumfilmek a Direct One elemzése szerint.

A több mint ezer válaszadó segítségével készült mintából kiderül az is, hogy a mobilitás is egyre nagyobb teret nyer: bár a tévénézés legelterjedtebb helye még mindig az otthon - a válaszadók 96 százaléka itt néz műsorokat -, a fiatalabbak már szívesebben tévéznek máshol, a 18-24 évesek harmada vonaton, a 18-29 évesek 12 százaléka pedig repülőn is követi kedvelt műsorait.

A közlemény szerint a válaszadók fele 1-3 órát tölt egy átlagos nyári napon tévénézéssel, 26 százalékuk viszont ennél többet, 3-5 órát. A fiatalabb generációk jellemzően egy óránál kevesebbet, az idősebbek ennél többet. A vidéken élő válaszadók elmondták, hogy nyáron a sok egyéb programlehetőség miatt kevesebbet tévéznek, mint a téli időszakban, míg Budapesten a többség ugyanannyi időt tölt ezzel évszaktól függetlenül. (A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég adatai szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltött a magyar lakosság a tévékészülékek előtt: a nők 5 és fél órát, míg a férfiak 4 óra 53 percet.)

A válaszadók 76 százaléka jellemzően sorozatokat és filmeket néz nyáron is, a második helyen a természetfilmek, dokusorozatok állnak, a kutatásban résztvevők 65 százaléka követ ilyen jellegű tartalmakat. Népszerűek a sportműsorok is (37 százalék) és a hírműsorok (40 százalék) is. A 25-29 évesek 91 százaléka néz elsősorban filmeket és sorozatokat nyáron is, a sportműsorok inkább a 30 feletti korosztály számára nyújtanak szórakozást. A meséket a 18-24 évesek közel fele követi valamilyen platformon. A fővárosban népszerűbbek a hírműsorok mint vidéken, a budapestiek közel fele követi rendszeresen ezeket, míg vidéken csak 35-40 százalék.

Bár a tévézési szokások változnak, egyelőre a hagyományos tévészolgáltatás vezet a más jellegű tartalomfogyasztás előtt: a válaszadók 60 százaléka voksolt erre, ugyanakkor viszont egyre többen, immár 30 százalékuk mondta azt, hogy streaming platformon is követi kedvenc műsorait: ez az arány a fővárosban sokkal magasabb, ahol a válaszadók 40 százaléka aktív egy-egy streaming oldalon is. Közölték azt is, hogy 39 éves korig minden korcsoportban többen néznek streamingen műsorokat, mint hagyományos tévés szolgáltatással, 40 éves kor felett viszont megfordul ez az arány.

A legnépszerűbb tévénézésre használt eszköz az okostévé, második helyen a hagyományos televízió áll, ezután követeznek a mobileszközök: telefonok, laptopok és tabletek.

A Direct One arra is rákérdezett, hogy hányan követnek egy műsort egy eszközön: a legtöbben, a válaszadók fele azt mondta, hogy legtöbbször ketten vannak a képernyő előtt. Minden harmadik válaszadó jellemzően egyedül néz műsorokat. A válaszadók közel fele (47 százalék) két-három sorozatepizódot néz meg begyszerre, 28 százalékuk egyet, 17 százalékuk pedig egyet sem.

Címkék: film, sorozat, tévé, tv

Ezek érdekelhetnek még

2022. Augusztus 05. 09:09, péntek | Életmód

Egyre gyakrabban várható egyszerre hőség és szárazság

A klímaváltozás hatására egyre gyakrabban várható egyszerre hőség és szárazság, ha nem mérsékeljük a globális kibocsátásokat.

2022. Augusztus 04. 16:14, csütörtök | Életmód

Először alkottak tudósok szintetikus embriót

Először alkottak egérőssejtekből szintetikus embriót tudósok.

2022. Augusztus 03. 12:04, szerda | Életmód

A kisállatok utaztatásához kötelező az útlevél

Sokan szeretnék házi kedvencüket magukkal vinni a külföldi nyaralásra. A kötelező kisállat útlevél mellett a kisállat utaztatásának az Európai Unióban egységes szabályai vannak,

2022. Július 22. 16:59, péntek | Életmód

Közösségi médiás akcióval hívják fel a figyelmet az Elf Bar veszélyeire

A közösségi médiában indított akcióval hívja fel a figyelmet például az Elf Bar veszélyeire a Dohányzás Fókuszpont - mondta a Belügyminisztériumhoz tartozó szervezet vezetője pénteken az M1 csatornán.