Hírek
2023. Április 29. 07:51, szombat |
Életmód
Forrás: mti
Romboló hatású a közösségi média a Z generáció számára egy új tanulmány szerint

Mentálisan kifejezetten romboló hatású a közösségi média használata az úgynevezett Z generáció - vagyis az 1990-es évek második fele és a 2010-es évek első fele között született fiatalok - számára egy új tanulmány szerint.
Más generációkhoz képest a Z tagjai érezhetően több időt töltenek passzív módon a közösségi médiában - derült ki a McKinsey Egészségtudományi Intézet által elvégzett vizsgálatból. Kimutatták, hogy a Z generáció tagjaira jellemzőbb az, hogy negatív érzéseket társítanak a közösségi oldalakhoz. Ebben a korcsoportban minden negyedik fiatal esetében rosszabb mentális egészségi állapottal jár a közösségi média nagy mennyiségű használata - írja a The Guardianra hivatkozva az MTI.
A kutatók a világ 26 országában, összesen 42 ezer, különböző korú ember részvételével vizsgálták azt, hogy a közösségi oldalak milyen hatással vannak a mentális, testi, társas és lelkiállapotra. A Z generáció tagjai szerepeltek a leggyengébb eredménnyel valamennyi területen.
Érdekes különbség, hogy az Y generáció - azaz az 1981 és 1996 között született korcsoport - tagjai aktívabban használják a közösségi médiát, 32 százalékuk naponta legalább egyszer közzétesz legalább egy bejegyzést valamelyik platformon. Ehhez képest a Z generáció több időt fordít a közösségi médiára - 35 százalékuk naponta több mint két órát -, de ezt passzívabb módon teszik.
A kutatások szerint a passzív felhasználás, vagyis például a TikTok vagy az Instagram végtelenbe nyúló görgetése idővel káros hatással van az emberre. A Z generációban különösen a nőket érinti az emiatt kialakuló rosszabb mentális állapot: 21 százalékuk számolt be ilyen tapasztalatokról, például testképzavarról vagy alacsonyabb önbizalomról, míg a férfiak körében csak 13 százalék.
A közösségi média azonban nem kizárólag negatív hatású. Kana Enomoto, a tanulmány társszerzője szerint valamennyi korcsoport tagjai jelentős arányban számoltak be arról is, hogy a társas kapcsolatok és az önkifejezés terén ezek a platformok kifejezetten segítenek.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 11. 07:02, szerda | Életmód
Megjelenik a Leapmotor kínai autómárka Magyarországon
Megkezdi a Leapmotor autómárka értékesítését a Magyarországon az Emil Frey csoport, a Közép-Európa több országában is tevékenykedő autóimportőr cég kínálatában ez lesz az első kínai márka
2025. Június 10. 07:13, kedd | Életmód
Elhalasztották az Axiom-4 űrmisszió indulását, így az legkorábban szerdán történhet meg
Elhalasztották az Axiom-4 űrmisszió indulását, így az legkorábban szerdán történhet meg – közölte a SpaceX hétfőn.
2025. Június 08. 09:04, vasárnap | Életmód
Csíksomlyói búcsú - György Alfréd: az imát nem elmagyarázni, hanem imádkozni kell
2025. Június 07. 09:40, szombat | Életmód
Pünkösd - A szentlélek eljövetelét ünneplik vasárnap a keresztények
A Szentlélek eljövetelét ünneplik vasárnap a keresztények. A húsvét után ötven nappal tartott pünkösd - a húsvét és a karácsony mellett - a harmadik legnagyobb keresztény ünnep, neve a görög pentékoszté (ötven) szóból ered.