Hírek
2011. December 29. 15:03, csütörtök |
Belföld
Forrás: mno.hu/MTI
Összefüggés van a vörös hús és a veserák között?
Közel 500 ezer ember bevonásával készült tanulmányukban amerikai kutatók úgy találták, hogy a sok vörös húst fogyasztó embereknél nagyobb bizonyos típusú veserákok kialakulásának kockázata.
Az elfogyasztott vörös hús mennyiségét tekintve a felső ötödbe került emberek körében 19 százalékkal gyakoribb volt a veserák, mint a legalsó ötödben. Összefüggést találtak az elemzésben a grillezett és olajban sült húsokkal megevett kémiai anyagok mennyisége és a veserák között is.
Carrie Daniel kutatásvezető, az amerikai Nemzeti Rákintézet munkatársa hangsúlyozta, hogy megállapításaik újra alátámasztják azokat a rákmegelőzést szolgáló étkezési tanácsokat, melyek a vörös húsokra és a húsok elkészítési módjára vonatkoztak. A mostani tanulmányban közel 500 ezer, 50 évnél idősebb amerikai egészségét követték nyomon átlagosan kilenc éven át. Ez alatt 1800 embernél diagnosztizáltak veserákot. Napi átlagban 57-85 gramm vörös húst ettek a vizsgálatban résztvevő férfiak, míg a nők ennél jóval kevesebbet, 28-57 grammot.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 10. 15:00, szerda | Belföld
Elemzők: meglepetést hozott a májusi inflációs adat
Meglepetéssel fogadták az MTI-nek nyilatkozó elemzők az infláció májusi lefékeződését a várt gyorsulás helyett.
2026. Június 10. 14:00, szerda | Belföld
Karácsony Gergely: jelenlegi tudásunk szerint a Fővárosi Önkormányzat a jövő héten fizetésképtelenné fog válni
Jelenlegi tudásunk szerint a Fővárosi Önkormányzat a jövő héten fizetésképtelenné fog válni - mondta a főpolgármester egy szakmai fórumon, kedden Budapesten.
2026. Június 10. 09:00, szerda | Belföld
Magyar Péter: történelmi jelentőségű törvénycsomagot nyújtottak be az Országgyűlésnek
2026. Június 10. 06:55, szerda | Belföld
OGY - Benyújtotta a kormány az európai uniós források hazahozatalához szükséges törvényjavaslatot
Benyújtotta a kormány az európai uniós forrásokhoz való hozzáférés érdekében szükséges egyes törvények módosításáról szóló javaslatot kedden este.
