Hírek
2017. Október 21. 10:39, szombat |
Életmód
Forrás: mti
Több mint 330 milliárdot költöttünk zöldségre és gyümölcsre a múlt évben

Több mint 330 milliárd forintot költöttek a magyar háztartások zöldségre és gyümölcsre tavaly, mintegy 12 százalékkal többet az azt megelőző évhez képest.
Ez a napi fogyasztási cikkek éves forgalmának valamivel több mint a tizede - - derült ki a GfK Hungária reprezentatív felméréséből, amelyet a Budapesti Nagybani Piac Zrt. megbízásából végzett.
Az MTI-hez eljuttatott felmérés a múlt év január 1. és december 31. között készült 2000 magyar háztartás részvételével.
A felmérést végzők ismertették: a háztartások tavaly 216,8 milliárd forintot költöttek zöldségre, egy évvel korábban 206,1 milliárd forintért vásároltak. Gyümölcsre 116,7 milliárd forintot fordítottak a múlt évben, 2015-ben viszont még csak 109,2 milliárd forint értékben vásároltak.
Míg a háztartások által vásárolt gyümölcs mennyisége 349 tonnáról 361 ezer tonnára, 3 százalékkal nőtt 2016-ban az azt megelőző évhez képest, addig a zöldségeké 2015-höz képest 687 ezer tonnáról 676 ezer tonnára csökkent. A magyar háztartások egy év alatt átlagosan 165 kilogramm zöldséget és 89 kilogramm zöldséget vásároltak.
A felmérés szerint a háztartások tavaly átlagosan 94 alkalommal vettek zöldséget és 50 alkalommal gyümölcsöt, az áruk 53 százalékát a piacokon szerezték be.
A kutatás alapján a magyarok közel 90 százaléka fogyaszt naponta, vagy hetente több alkalommal zöldséget, és több mint 80 százalékuk gyümölcsöt.
A tanulmány szerint a vásárlók a jó ár-érték arányú, minőségi, friss és ízletes termékeket részesítik előnyben. Többségük előtérbe helyezi a magyar eredetet az árral szemben. Tavaly a hús, valamint tojás után a zöldség és a gyümölcs eredeténél figyeltek arra a legtöbben, hogy magyar legyen az áru - emelték ki.
A magyarok a gyümölcsök közül leginkább az almát, a zöldségek közül pedig a burgonyát keresik, ezeket követi a dinnye, a banán, illetve a paradicsom, paprika és a vöröshagyma.
A közlemény idézi Klucsik Zoltánt, a Budapesti Nagybani Piac marketing és fejlesztési igazgatóját, aki kiemelte: a Budapesti Nagybani Piacon évente mintegy 400-450 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítenek, amelynek 60-62 százaléka magyar termék.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 11. 07:02, szerda | Életmód
Megjelenik a Leapmotor kínai autómárka Magyarországon
Megkezdi a Leapmotor autómárka értékesítését a Magyarországon az Emil Frey csoport, a Közép-Európa több országában is tevékenykedő autóimportőr cég kínálatában ez lesz az első kínai márka
2025. Június 10. 07:13, kedd | Életmód
Elhalasztották az Axiom-4 űrmisszió indulását, így az legkorábban szerdán történhet meg
Elhalasztották az Axiom-4 űrmisszió indulását, így az legkorábban szerdán történhet meg – közölte a SpaceX hétfőn.
2025. Június 08. 09:04, vasárnap | Életmód
Csíksomlyói búcsú - György Alfréd: az imát nem elmagyarázni, hanem imádkozni kell
2025. Június 07. 09:40, szombat | Életmód
Pünkösd - A szentlélek eljövetelét ünneplik vasárnap a keresztények
A Szentlélek eljövetelét ünneplik vasárnap a keresztények. A húsvét után ötven nappal tartott pünkösd - a húsvét és a karácsony mellett - a harmadik legnagyobb keresztény ünnep, neve a görög pentékoszté (ötven) szóból ered.